Historier och dikter...

I fredags och idag flummade vi väldigt mycket på svenskan. Det här skrev vi under lektionerna:

Det var en gång en liten gubbe som hette Kurt. Han hade en ko som hette Amanda.
Lille Kurt skulle mjölka Amanda. Det tyckte hon inte om för att Amanda har magont. Kurt hade en liten kalv som hette Sture. Sture tyckte om att leka gummistövel med en banan.
En gång när Amanda skulle ut och kissa så mötte hon en liten igelkott som hette Kalle-Maja. Amanda satte sig på Kalle-Maja. Kalle-Maja tyckte det var skönt utan en stor ko ovanpå sig. Amanda tyckte inte heller om att ha en igelkott bak i rumpan.
Sture hjälpte Kalle-Maja och Amanda att komma loss. Amanda fräste åt Kalle-Maja för Kalle-Maja gjorde ont för Amanda hade fått en glasbit i klöven för Kalle-Maja var gjord av glas. Kalle-Maja var en glasusputtus stickuskottus även kallad igelkott av glas.

XD gjord av Maria och Amanda, skriven av mig.

Okej, denna är till Lisa som fyller år. Vi var högst oseriösa när vi skrev så ta inte illa upp Lisa! (love you)

Lisa, det är din dag idag.
Hoppas Gud är på ditt lag.
För det är inte jag.
För om Gud inte är på ditt lag, kan du få obehag.
Du är en hopplös loppa, som inte äter soppa.
För soppan är äklig och ditt ben är bräckligt när jag har brutit ditt ben, för du var alltid sen, till allt och jag tog inte det med en nypa salt.
Du får en dikt av mig, för jag har inget annat att ge dig.
Trots att du är min syster är du väldigt dyster för jag är så lyster.

Ja, helt normalt eller hur? Gjord av mig och Maria, hjälp när vi hade idé torka: Moa.

Sen skrev vi dessa två:

Amanda, ditt namn rimmar på panda. Din moster kallade dig för panda-landa (så sött <3) .
Nu är du i biblioteket med Emil, han heter inte Stefan för Stefan är en häst.

Skriven av Maria och mig. :)

Det var en gång en kamera som Amanda ville ta kort med men det fick hon inte för den var Fridas kamera. Amanda blev så sur, så sur så hon tog sig en lur.
När hon sov kom Elias och drog ett sträck i pannan på henne. Då blev hon så arg, så arg så hon blev en varg.
Amanda-vargen blev i skjuten av jägare som heter Emil. Hon blev så död, så död så hon dog.
Slut!

Skriven av Maria och mig. Amanda ta inte illa upp, du regerar!!!!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0