Skidor

Idag har varit ur jobbig! Jag blev därimot inte jagad av en snöplog idag :)
Mamma och Dan hade bestämt att vi skulle åka skidor ner till gyli (havet, jag bor en 2/3 mil från närmaste strand men havet är närmare) eftersom Dan åkte skidor förra helgen och tyckte det var kul. I varje fall så skulle vi sitta och grilla korv och dricka choklad och mysa <3
Jag därimot var inte så "pigg" på att åka, inte för att det i sig är tråkigt, utan för att jag verkligen suger på det!!!
Jag ramlar hela tiden, mitt peronliga rekord är typ 4-5 ramlingar på 2 km...
Fast idag gick det rätt bra, ramlade bara 2 gånger, och vi var ute 4 timmar (inräknat en haltimme då vi åt).
Dan och mamma retades över min "skid-stil" fast jag varnade Dan (och mamma, men mest Dan) att jag kunde fixa så dom fick en närmare titt på marken.
Lisa förolämpade mig mycket... Bara för att hon är bättre än mig på just det här!!!
Fast hon ramlade också en gång :) (skadeglädje) Och jag konstaterade att jag var bättre på att ta mig upp för Lisa kunde inte det, hehe... Men Dan förstörde med att påpeka att jag helt enkelt hade rutin på det... Mobbing... (för att få rutin på att komma up måste man trilla ner...)

Så nu sitter jag och lyssnar på musik i "salen" och skriver (duh). Och är nöjd och TRÖTT, och jag tror att nackspärren jag fick tidigare i veckan inte blev bättre av den här dagen. Imorgon ska jag rida, istället... Se upp Miroll... 
   
Sayonara   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0