I can feel a devil walking next to me...

-chess

Idag hade vi musik två gånger :P ensemble och kör, på kören hörde vi på Kristina från Duvemåla låtarna. Vi ska göra den musikalen, mer eller mindre. Jag ska typ vara berättare och fick läsa lite idag, det var jätte mycket text och dom hade gammalmodigt tal-sätt så jag höll på att ändra meningarna hela tiden, fick tänka på att inte göra det. Det gick nog inte så bra, tur att man får träna...

Låtarna var faktiskt bra, en är rätt sjuk (de förstår inte varandra eftersom en är amrekansk och dom andra svenskar):

-Får vi hjälpa er diska och städa! Vi ber!
-Not a beer I´m afraid in store
-Ja, jag är sysslolös det gör mig ledsen
-Lesson for me, what for?
-Har ni får? Ja, vi klipper dem gärna åt er
-Nothing wrong with my ear! Nott at all!
-Har ni ål?! Så låt oss laga den tillsammas, där är grytan nu sätter vi fart! 
-Fart?!

-Barska förmaningar och klander fick vi av Brusander
-Här kan vi se en präst som lever som han lär
-Du har rätt i det där
-In Our Lord I trust
-Talar han om en trast?
-Don´t you know we must?!?
-Om en trast i en mast!?!

Ref. (orkar inte skriva ner den)

-If you´re hungry there´s more of the deer that I caught
-Han är kåt!
-Va!?!
-Eller kär...?
-Oh, I want to share what little I can offer
-Offer, vad är det här?!?
-Well, your hair is so pretty and i´m getting bald
-Ni är båld, käre vän, ni har mod
-In the mood for dancing, and I would´ve like to ask you but I know that I´d never dare
-Var?!?  

-Barska förmaningar och klander fick vi av Brusander
-Jackson predikar biblens rätta innebörd
-Må hans röst bliva hörd 
-There´s a trust we can earn
-Nu är trasten en örn!?!
-and get trust in return
-Nu fick trasten en törn!?!
XD


Kommentarer
Postat av: Moa

Haha jag älskar den låten!

2010-01-21 @ 19:34:14
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0