Sol, Vind och Vatten...

Idag var mamma och jag på äventyr med hästarna.
Vi hade bestämt att vi, under höstlovet, skulle åka och rida på hovleden, det var bara frågan om vart.
Men idag så drog vi iväg till Ljugarn och red vid raukarna och HIMMEL vad fint det var!!!!!!
Vi red precis vid havet mestadels, det var jätte lugnt, varmt och tyst :) Och andra delar var i skogen, djup, vacker trollskog...
Det var sjukt underbart! Jag tror hästarna trivdes också, Miroll hade riktigt kul i varje fall, vi var ute där i 2 ½ timmar men det kändes både längre och kortare.
Två moment var dock lite tuffa:
Nr 1. En bro, och visst igentligen är inte broar något problem men bron var väldigt hal. Men med två modiga hästar gick det jätte bra.
Nr 2. Ett vattenfyllt dike, vi behövde visserligen inte rida just där men jag kände att det skulle kunna gå med Miroll, och det gick. Men det blev ett stort hopp över...

Men jag kommer lugnt rida där igen, så vackert...

Hoppas ni andra har det lika bra som jag just nu :)
Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0