Bok-tips!!!!!!!!!

Titeln förklara allt...
Jag har för 4 dagar sedan köpt två böcker som jag vill tipsa om:
Först har vi, som jag har läst ut...
Hush, hush som är skriven av Becca Fitzpatrick. Den finns också utgiven på svenska under namnet Fallen Ängel.
Handling:
Nora är en vanlig tjej som lever ett normalt liv. Men allt tar en svängning när hon blir labbpartner med den nya killen, Patch. Han verkar veta mer om Nora än hennes närmsta vän och vägrar berätta något om sig själv.
När några helt oförklarliga händelser sker styrs Noras mistankar mot Patch, men är han verkligen skurken? Och vem är igentligen Elliot, som blev anklagad för mord på sin förra skola.

Jag rekomenderar att läsa den på engelska men det är dit val.
Jag säger bara: Alla Twilight älskare, det här kan vara något för er!

Den andra boken har jag precis börjat läsa, men den skriker FRIDA-BOK och i resentioner har de påpekat likheten mellan den och Vindens namn som är skriven av min favorit författare: Patrick Rothfuss :)
Den heter: The Left Hand of God och finns inte på svenska ännu.
Handling:
Hans namn är Cale
De sa han kunde förstöra världen
Kanske han kommer göra det.
(Det hela låter mer dramatiskt på engelska)

I varjefall kan jag inte skriva så mycket mer om den eftersom jag inte kommit så långt. Men den är mörk, och visar ett parallelt universum som är både läskigt och inbjudande på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0