Hästfeber...

Detta blir mitt andra inlägg idag. Otroligt!!
Men jag ska försöka komma ikapp med dagarna...
I varje fall, nu har jag och mamma varit ute och ridit. Vi har upptäckt (det var inte svårt att se) att Bella är vansinigt kär i Ull X) Hon stannar och kan verkligen inte gå någonstans (förutom mot honom) när hon ser denne stilige och reslige ardennern.
Jag red faktiskt två gånger, först på Miroll <3 och sen på ULL!!!!!!
Det var helhäftigt, först kändes det jätte högt upp med efter någon minut vande man sig. Och han var väldigt pigg, kunde inte stå still eller skritta. Jag fick sitta och säga "Sakta" till honom hela tiden. (Han är ju körhäst igentligen så Ullen är jätte känslig i munnen men därimot kan man banka honom i sidorna utan att han reagerar. Inte för att jag har prövat men i varje fall...)
I slutet började vi förstå varandra: mammas ord inte mina :)

Men Miroll är min favorit FOREVER!!!
Han fastnade faktiskt i en gren med bakbenen (stackarn) men fick inte panik utan försökte först skaka av sig grenen (igentligen var det ett litet träd) sen backade han för att komma loss. Allt gick i slutändan bra, men jag har absolut den bästa/sötaste/snällaste o.s.v :) hästen.

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0