Vindens namn

"Jag heter Kvothe

Jag har rövat tillbaka prinsessor från kungar som sover på ättehögar. Jag brände ned stade Trebon. Jag har tillbringat natten med Felurian och kommit därifrån med förståndet och livet i behåll. jag blev reglerade från universitetet när jag var yngre än de flesta är när de blir insläppta. Vägar som andra fruktar att tala om på dagarna går jag på i månsken. Jag har talat med gudar, älskat kvinnor och skrivit sånger som får trubadurerna att gråta. 

Ni kanske har hört talas om mig."

Jag lånade denna bok idag efter filmstudio mötet vi har haft, igentligen tänkte jag inte låna någon bok eftersom jag har tillräckligt mycket böcker redan (3 st läser jag just nu) men kunde bara inte låta bli :)

Filmstudio mötet gick bra Tobias flummade kanske lite för mycket, jag, Moa och Hanna (eller alla) var nog lite trötta på honom i slutet, men vi hade kul:)
I skolan gjorde vi inte så mycket, hade: No, Svenska, Matte och So. So:n var roligast, vi håller på med första världskriget och det är sjukt intressant. Fast i slutet av lektionen var det inte så mycket jobb utan mest: flum, "mobbig" av Konken (jag lider med dig) och en sjukt trött Frida...

Sayonara           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0