Snöplogar...

Idag var den jobbigaste dagen detta år. Juffe var dagens hjälte och Miroll dagens modigaste.

Jag hade bestämt mig för att rida på Miroll idag eftersom jag inte han igår. Men vägen ner till järnålders byn Stavgard var täckt av 30-50 cm djup snö. Och även om Miroll är fjording och ska klara det, kändes det lite elak att utsätta honom för det, och Juffe skulle aldrig klara det p.g.a han är lika hög som snön. Så jag valde att följa vägen istället upp mot ett ställe som heter hummelbos.
Men när jag nästan är där kommer en snöplog bakom mig, och jag fick nästan panik för Miroll blir rädd för mopeder, hur tror du han skulle reagera på en snöplog?

Jag började trava för att komma ur vägen för plogen, som tur var var Juffe med och han springer inte fort så plogen fick hela tiden stanna för honom, så jag han av vägen och in på en grusväg.
Det är verkligen ett jätte skönt väder, och jätte fint där jag är med Juffe efter mig. Då hör jag ett mullrande ljud bakom mig. Plogen var efter mig igen!!!
Jag han in med Miroll på en åker och när plogen åkte förbi kastade sig Miroll åt sidan, men jag höll mig kvar och Miroll tog det nästan lungt efter. 
Sen drog jag hem men på vägen hem så kommer det en ANNAN snöplog efter mig igen, alltså inte en lugn ridtur. That it wasn´t.

bye

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0